Despre noi

Editura Hyperliteratura a fost fondată în 2017, de către scriitorul Andrei Ruse.
Scopul clar și unic: acela de a susține autorii români.

Sătui să tot așteptăm de la alții o schimbare privind modul în care scriitorul român este tratat și promovat, am decis să punem noi lucrurile în mișcare. Nu suntem o editură mare și nici nu ne-am propus asta, ci ne dorim să creăm puntea dintre publicul de carte și literatura noastră contemporană de calitate.

Cum? Cu transparență în primul rând, cu respect, cu programe solide și consistente de promovare, cu drepturi de autor mult mai mari decât ce oferă piața actuală și metode (cel puțin la noi) cu totul inedite de a ne face cunoscuți cititorilor. Și mai mult, de a-i implica în întregul nostru proiect.

Ne dorim să lucrăm cu cei mai de succes și apreciați autori români și ne implicăm cât putem de mult pentru a le face titlurile cunoscute. Suntem printre puținele edituri din țară care investesc bugete mari în promovare, în special în online, dar și prin nenumărate turnee de lansări.

În cei patru ani de activitate, am intrat cu titlurile noastre în aproape toate librăriile din țară, am adus alături de noi unii dintre cei mai importanți scriitori contemporani, am implementat peste 15 campanii (toate reușite) de crowdfunding pentru finanțarea cărților de către public, am organizat peste 100 de evenimente, un festival propriu, și creștem de la o zi alta cu proiecte tot mai îndrăznețe.

Media drepturilor de autor de 20%, nu de 5-10%, cum oferă editurile tradiționale.

Am început în primul rând cu mărirea drepturilor de autor, care pe piața românească variază, ca medie, între 5 și 10 procente din vânzarea unui exemplar de carte. La noi, minimumul este de 15%, dar media o păstrăm mult mai ridicată, undeva la 18 – 20%. Iar la baza oricărei colaborări stă transparența totală. Transparența tirajelor, a rapoartelor de vânzări periodice, a contractelor, plățile făcute mereu la timp.

Principiul nostru este ca dintr-o carte editura să nu câștige niciodată mai mult decât autorul. După procentul luat de librărie, sumele alocate promovării și costurile de producție, ceea ce rămâne se împarte în mare măsură egal între editor și autor, datorită acestui procent de 15-20%. Iar în celelalte cazuri, oricum, în detrimentul editurii și în niciun caz invers. Pentru că ideea nu este înavuțirea pe spinarea scriitorilor (există chiar edituri care cer bani autorilor pentru publicare…), ci susținerea literaturii române. Și nu doar publicarea cărților, proces după care cei mai mulți se opresc, ci și promovarea lor reală pentru vânzarea a cât mai multe tiraje.

Distribuție națională, vânzări mai mari și implicarea publicului

Investițiile în promovare s-au văzut imediat în rapoartele de vânzări, autorii care au venit de la edituri așa-zis prestigioase și cu vechime mult mai mare în acest domeniu, vânzând chiar dublu sau triplu la Hyperliteratura. Campaniile de crowdfunding generate înainte de apariția titlurilor cu luni bune înainte (unde publicul ia parte la tot acest proces de publicare și devine partenerul nostru), clipurile video create (aproape că nu avem carte fără video-trailer, live-uri, emisiuni online șamd), apoi numărul uriaș de exemplare dintr-o carte oferit partenerilor (presă, bloggeri, bookstagrammeri și alți influenceri), lansările și aparițiile în mass-media și-au spus mereu cuvântul.

E simplu: nu investești, nu vinzi. Cartea românească nu se vinde pentru că nimeni nu este interesat să investească în ea, nu publicul este de vină.

Apoi, distribuția la nivel național (suntem în toate marile lanțuri, în librăriile mari online, dar și în cele locale prin difuzori de carte) a completat programul nostru consistent de promovare. În 2019, având în palmares puțin peste 20 titluri numai, am dat best-seller-ul românesc al anului, cu peste 15.000 de exemplare vândute.

Program editorial

Ne interesează în primul rând romanul românesc, dar și cărți de istorie sau de specialitate, despre mediul autohton.

Preferăm să lucrăm cu nume deja cunoscute și suntem în căutare de autori talentați și originali. În cazul prozei, căutăm să ne diversificăm „catalogul” cât mai mult, așteptăm cu drag orice proiect curajos de beletristică, thriller, suspans, ficțiune istorică șamd. Legat de cărțile de specialitate, istoria este domeniul nostru preferat, dar nu ne vom da nicicând la o parte pentru un proiect foarte bun și din alt domeniu (comunicare, antropologie, sociologie ș.a.).

Contact

Redacție: office@hyperliteratura.ro

PR și colaborări: cristiana@hyperliteratura.ro

Echipa actuală

Andrei Ruse, fondator, director general

Cristiana Todiresei, social media manager

Teodor Hossu-Longin, consilier editorial

Adrian Pârvu, consilier editorial, redactor

Vrei să publici la noi?

Dacă simți că ai un proiect editorial care ne-ar putea interesa și vrei să te alături autorilor noștri, tot ce ai de făcut este să ne trimiți un mail cu CV-ul tău, un synopsis scurt al cărții tale propuse și câteva fragmente pe care le consideri esențiale, pentru a ne face o primă impresie.